tiistai 23. huhtikuuta 2013

Maanantain juokstutreenit

Helsinki City Run 2013 lähenee. Eilinen lenkki ei kulkenut ihan toivotulla tavalla, sillä lauantaina koripalloilut painoivat vielä pohkeita. Keskinopeus per kilometri tipahti alun rullaavasta menosta, mutta hätäkös tässä: vielä on pari viikkoa aikaa ottaa yksi pitkä lenkki ja muutama palauttava. Ensi viikon ruokavaliossakin riitää ihmettelemistä, jotta kroppa kestää tulevan rasituksen. 

Tavallaan on helpottavaa, että koitos on vihdoin edessä, sillä olen joutunut siirtämään ja joustamaan aktiivisesta 4krt/viikossa salitreenaamisesta kolme kertaa viikkoon mahdutettavien juoksutreenien vuoksi. Ennen tätä kevättä olen treenannu ainoastaan lyhyitä, mäkisille metsäpoluille kuuluvia intervallitreenejä, en niinkään pitkää matkaa saati kestävyyttä. 

Ennen tätä kevättä - ja työpaikalta tullutta haastetta HCR:ään - en ole koskaan juossut yli viiden kilometrin lenkkejä. Riemulla ei siis ollut rajaa, kun rikoin ensimmäistä kertaa kymmenen kilometrin maagisen lenkin. Juoksut olen träkännyt alusta saakka, ja ajattelinkin jakaa ne jossain vaiheessa koostettuna tänne. Täytyy myöntää, että suupielet kääntyvät hymyyn, kun huomaa oman kehitykset sekä matkassa että ajassa.

Lähteekö joku muu mukaan koetukselle? Ja jos, löytyykö mitään viime hetken vinkkejä tälle noviisille? 

treenijako-kollaasi2

2 kommenttia:

  1. Latasin myös tuon Niken appsin puhelimeen ja se on kyllä parempi kuin aiemmin käyttämäni Runkeeper. Et kiitos vaan vinkistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nonni, hienoa! Mä oon digannut tuosta aivan valtavasti, ei muuta kun appi jakoon vaan. :)

      Poista